28 września 2015

TARTA ŚLIWKOWA + WRZESIEŃ W OBIEKTYWIE + KRWAWY KSIĘŻYC


Uwielbiam korzystać z roślin sezonowych, dlatego też postanowiłam upiec tartę ze śliwkami. Poza tym naoglądałam się pięknych swetrowych kocy i postanowiłam zrobić własny, powoli, powoli, ale kiedyś go skończę. Korzystam również z ostatniego słońca, więc sporo spaceruję, postanowiłam sobie zebrać suchy bukiet do wazonu, w dalszej części notki wrzuciłam trochę zdjęć.



Ciasto zrobiłam w blenderze, proporcje:

  • 250 g mąki
  • 125 g masła
  • łyżeczka soli
  • z 3 łyżki cukru
  • 1 jajko
  • 3 łyżyki wody

Z wodą trzeba uważać, przepisy podają 40ml, ale to często jest za dużo, lepiej dodawać ją po łyżce i kontrolować konsystencję ciasta. Tradycyjnie na godzinę do lodówki, potem wyłożyłam nim blaszkę, znowu do lodówki. Piekarnik nastawiłam na na 180C, do formy włożyłam twaróg sernikowy zmieszany z dwoma budyniami wnailiowymi i cukrem, następnie na górze położylam śliwki. Ciasto przykryłam folia aluminiową, żeby brzegi się nie spaliły, piekłam 45 min. Blaszka nie powinna stać na ruszcie, bo śliwki się zagotują i będą kapać na dno piekarnika.
Z resztek ciasta wycięłam liście, niestety nie miałam do tego sprzętu, tylko dziabałam nożem, wyszło raczej w stronę laurki dziecka z podstawówki, które ma pełno dobrych intencji, lecz niestety zero pojęcia o estetyce. po upieczeniu posypałam prażonymi migdałami, nie zapiekam ich nigdy, bo się boję, że się spalą, one są dość wrażliwe.


Na spacerze pozbierałam suchych trwa i jesiennych kwiatów do wazonu.












24 komentarze :

  1. Wow no wygląda obłędnie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia ! Księżyc mnie zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia :) Tarta widzę pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ostatnio ciągle mam ochotę na słodycze, więc chętnie bym spróbowała :D
    ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja chwilowo przystopowalam, ale za to rzucilam sie na owoce

      Usuń
  5. ciasto ze sliwkami to bym zjadła:):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Narobiłaś mi wielkiej ochoty na ciasto ze śliwkami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to musisz szybko robic, bo juz spadl pierwsze snieg i zaraz nie bedzie, krajowych juz prawie nie ma

      Usuń
  7. Tarta śliwkowa dla takiego łasucha jak ja idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tarta śliwkowa dla takiego łasucha jak ja idealna :)

    OdpowiedzUsuń